5 Alimente de evitat in timpul menopauzei

Oboseala, cresterea in greutate, starile de spirit proaste si bufeurile te pot determina sa iti doresti o felie de tort sau un al doilea pahar de vin, dar aceste alegeri nu ar face decat sa iti inrautateasca simptomele menopauzei. Femeile isi pot controla mai bine simptomele neplacute ale menopauzei respectand o dieta alimentara sanatoasa si facand exercitii fizice moderate. Inlocuirea desertului foarte dulce cu fructe ar putea face diferente colosale!

Iata o lista cu 5 alimente care nu fac decat sa inrautateasca efectele menopauzei:

1.Carnea grasa. Femeile care ajung la menopauza pot lua in greutate, in primii doi ani, intre 4 si 7 kilograme daca nu sunt atente. Pentru a evita aceasta crestere in greutate, se recomanda reducerea grasimilor animale. Grasimea trebuie sa reprezinte mai putin de 20% din dieta zilnica la menopauza. Prin urmare, daca ai ajuns in aceasta etapa a vietii, incearca sa inlocuiesti carnea de porc si de vita cu pestele slab si cu pieptul de pui.

2.Zaharul. Oboseala si cresterea in greutate, unele dintre cele mai neplacute efecte ale menopauzei, pot fi tinute sub control prin mentinerea unei diete alimentare cu continut slab in zahar procesat. Expertii sustin ca zaharul ar trebui sa fie alimentul numarul 1 de evitat atunci cand vine vorba de o menopauza lispita de disconfort. In schimb, ei pledeaza pentru consumul de fructe, in special al fructelor de padure, si de legume.

3.Carbohidratii rafinati. Painea alba, pastele fainoase, orezul alb, cartofii si porumbul – toate aceste alimente bogate in carbohidrati rafinati contribuie la accentuarea oboselii si a cresterii in greutate. Cele mai bune alternative ale acestora sunt cerealele integrale sau, pur si simplu, limitarea dimensiunilor portilor si a numarului de carbohidrati consumati.

cafea

4.Cafeaua. Femeile la menopauza care au episoade frecvente de bufeuri ar fi tentate sa incerce sa combata oboseala dimineata cu o ceasca sau mai multe de cafea. Dar aceasta strategie ar putea sa produca efecte neplacute. Cofeina, in timpul menopauzei, te face si mai obosita, deoarece interfereaza cu somnul, mai ales daca o bei dupa amiaza. O alta problema cu cofeina este aceea ca rareori o bem simpla – odata ce ii adaugam zahar sau frisca, bautura devine si mai putin sanatoasa. O alternativa mai sanatoasa ar fi ceaiul de menta.

5.Alcoolul. Un pahar de vin cu prietenii din cand in cand nu iti va agrava simptomele menopauzei. Cu toate acestea, in cazul in care consumul de alcool devine un obicei zilnic, nu va face decat sa adauge calorii nedorite in organism si sa accentueze oboseala si starile proaste de spirit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *