Menopauza

5 Moduri de a combate insomnia la menopauza

Cate ore ai dormit azi-noapte? Expertii spun ca adultii au nevoie de 7-8 ore de somn linistit pentru a ramane sanatosi, energici si capabili sa functioneze eficient in viata de zi cu zi. Din nefericire, pentru multe femei care trec prin menopauza, acea cantitate de odihna linistita nu este altceva decat un vis.

Lipsa somnului te va face irascibila, incapabila sa te concentrezi la locul de munca si lipsita de energie pe toata durata zilei. In timp, insomnia poate duce la depresie si la un sistem imunitar slabit.

Desi incapacitatea de a te odihni bine pe durata noptii poate fi legata de diferite probleme psihologice, cum ar fi anxietatea, stresul la locul de munca si ingrijorarile legate de familie sau de problemele financiare, modificarile nivelurilor de hormoni sunt adesea principala cauza a insomniei la femei in timpul menopauzei.

Un declin al progesteronului, care are in mod natural un efect de inducere a somnului, poate determina incapacitatea de a adormi rapid, in timp ce scaderea nivelurilor de estrogen poate provoca bufeuri si transpiratii nocturne, determinandu-te astfel sa te trezesti de cateva ori pe noapte.

Din fericire, exista cateva modalitati prin care se poate combate insomnia la menopauza, avand parte de odihna de care ai atata nevoie. Noi iti prezentam cinci dintre aceste modalitati:

1.Remediile naturale pe baza de plante. Remediile pe baza de plante sunt tratamente sigure si naturale pentru indepartarea simptomelor neplacute ale menopauzei, in special a insomniei. Extractele de plante precum Dong Quai si Black Cohosh au calitatea de a combate insomnia, bufeurile si transpiratiile nocturne. Totodata, Floarea Pasiunii si Radacina Valeriana te pot ajuta sa te relaxezi si sa ai un somn mai odihnitor.

2.Includerea in programul zilnic a unei tehnici de relaxare. Meditatia si terapia muzicala pot fi extrem de eficiente in promovarea relaxarii profunde si, in cele din urma, a somnului.

3.Yoga. Simplele miscari de stretching pe care le poti invata la un curs de yoga sau chiar de pilates te vor ajuta sa te relaxezi mai bine si sa te odihnesti mai mult pe durata noptii.

4.Cititul. Parcurgerea catorva pagini printr-o carte linistitoare va fi suficienta pentru a-ti garanta un somn mai lin.

5.Dusurile fierbinti. Inainte de a te baga in pat, incearca sa faci o baie calda, relaxanta sau un dus de aproximativ 15 minute. Foloseste si cateva lumanari parfumate sau sapunuri intens mirositoare pentru a avea parte de un sentiment mai intens de calm si de relaxare.