5 Substante nutritive benefice in timpul menopauzei

Menopauza este o perioada prin care trece orice femeie cand ajunge la varsta a treia. Este o perioada ce trebuie privita ca pe ceva normal, deoarece, pana la urma, face parte din cursul firesc al vietii. O vorba celebra spune ca “Fiecare varsta are paradisul ei”. Trebuie sa ne bucuram de viata indiferent de varsta pe care o avem. Menopauza vine cu frumusetile ei, insa vine si cu cateva simptome mai putin placute. Din fericire, aceste simptome pot fi evitate sau tinute sub control prin adoptarea unui stil de viata sanatos, in special prin alimentatie corespunzatoare.

Iata 5 substante nutritive care, daca nu vor lipsi din meniul zilnic, te vor ajuta sa te simti foarte bine in anii menopauzei:

1.Calciul. Acesta nu ar trebui sa fie o surpriza – pe masura ce imbatranim, oasele noastre devin tot mai slabe si mai poroase (o stare cunoscuta sub numele de osteoporoza), crescand probabilitatea de aparitie a fracturilor. Pierderea de calciu este accelerata de scaderea estrogenului, deci este important sa acorzi o atentie speciala acestui mineral odata ce ai intrat in perimenopauza. Dieta bogata in peste, lapte, iaurt, seminte de susan, smochine, migdale, soia si broccoli iti vor asigura aportul necesar de calciu in perioada menopauzei.

2.Vitamina D. Vitamina D te ajuta sa absorbi mai usor calciul. Dupa ce faci 50 de ani, incearca sa iei zilnic intre 800 si 1000 IU de vitamina D. Cea mai buna sursa de vitamina D? Lumina soarelui! Radiatiile UVB, in special. Cu toate acestea, in timpul iernii, cand suntem acoperiti de haine sau cand ne dam cu creme de protectie solara pentru a preveni cancerul de piele, vitamina D poate fi greu de asimilat. Lasa-ti pielea totusi sa respire sub razele soarelui timp de 20 de minute pe zi, iar aportul de vitamina D va fi asigurat de organism. De asemenea, poti asimila aceasta vitamina prin consumul regulat de peste gras.

3.Magneziul. Pentru foarte multe femei aflate la menopauza, magneziul este esential. Acest mineral ajuta la ameliorarea bufeurilor, anxietatii si tulburarilor de somn, fiind totodata util pentru sanatatea inimii, reducerea tensiunii arteriale si combaterea osteoporozei. Sursele alimentare de magneziu includ ciocolata neagra, avocado, nucile, semintele, leguminoasele, verdeata, pestele gras si tofu.

4.Vitamina A. Important pentru sustinerea si protejarea sistemului imunitar, a vederii si a pielii, acest nutrient esential nu este, in general, o problema pentru persoanele de peste 50 de ani. Cu toate acestea, ar rebui sa stii ca exista pericole de a lua prea mult (ca in cazul oricaror alte suplimente). Surplusul de vitamina A poate duce la pierderea parului, piele uscata si la un risc crescut de fracturi osoase. Sursele alimentare de vitamina A includ ficatul de vita si de miel, untul, branza, pepenele galben, cartofii dulci, kale, morcovii si grapefruit.

5.Vitamina C. Ceea ce ti-au spus oamenii de cand erai mic copil inca are importanta: vitamina C este esentiala pentru o sanatate optima. In plus fata de proprietatile antioxidante si imunosupresoare pe care le cunoastem si le iubim cu totii, vitamina C poate ajuta si la mentinerea sanatatii oaselor. Acest nutrient se gaseste in citrice, pepene galben, kiwi, mango, papaya, fructe de padure, conopida, rosii, verdeturi si in cartofi. Pentru femeile aflate la menopauza, 75 mg este cantitatea recomandata de vitamina C.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *