Menopauza

Este caderea parului un efect al menopauzei?

Unul dintre cele mai neplacute si tulburatoare simptome ale menopauzei este caderea parului, simptom ce poate cauza, la randul sau, stari emotionale negative, in special incredere de sine scazuta.

Pentru multe femei, parul reprezinta o parte a feminitatii lor, prin urmare pierderea acestuia le poate face sa se simta mai putin frumoase si, totodata, mai putin feminine. Din pacate, menopauza poate cauza atat cadere a parului cat si subtiere a firelor de par, lasand vizibile parti ale scalpului.

Dar care sunt cauzele care duc la caderea parului in timpul menopauzei?

Principala cauza a caderii parului la femei atunci cand ajung la menopauza este data de schimbarea si reducerea nivelurilor hormonale. Scaderea nivelurilor de estrogen si progesteron – cele mai mari modificari la menopauza – le poate determina pe unele femei sa observe ca parul lor devine mai sarac, mai subtire si ca se dezvolta mai incet. O alta schimbare la nivelul hormonilor la menopauza poate fi o crestere a androgenilor, in special a testosteronului, care poate determina scaderea foliculilor de par, dar care poate duce si la aparitia parului nedorit – in special la nivelul fetei. Unele femei se vor confrunta, de asemenea, cu pierderea sprancenelor, care este cauzata tot de hormoni, dar vinovata este aici glanda tiroida.

Modificarea hormonala este asadar principala cauza a caderii parului la femei atunci cand sunt la menopauza. Alti factori care pot cauza o astfel de problema atat la femeile la menopauza cat si la femeile mai tinere sunt stresul, alimentatia precara, lipsa miscarii fizice, lipsa de hidratare si insomnia.

Iata cateva metode prin care se poate stopa caderea parului:

Cere ajutorul unui expert: mergi la un triholog, dermatolog sau macar discuta cu medicul de familie!

Un expert in caderea parului (trihologul) va sti cel mai bine care sunt solutiile ce iti pot reda frumusetea podoabei capilare. Cel mai probabil, acesta iti va evalua nivelurile hormonale, in special tiroida si va cerceta fiecare efect secundar al medicamentelor pe care le iei (daca este cazul), urmand sa iti administreze un tratament medical corespunzator.

Atentie la alimentatie!

Poate ca nu ar fi o idee rea sa mergi la un nutritionist pentru a vedea care sunt deficientele de substante nutritive din organismul tau. Trebuie sa stii ca anumiti nutrienti sunt vitali pentru echilibrul hormonal si sanatatea parului, cum ar fi, de pilda, vitaminele B si acizii grasi omega 3.

Reduce stresul!

Gaseste o metoda prin care sa poti scapa de stres – inoata, mediteaza, iesi mai mult in natura, citeste sau asculta muzica. De asemenea, incearca pe cat posibil sa nu te mai expui situatiilor stresante si stai departe de oamenii care iti fac rau sufleteste. Stresul poate afecta abilitatea de a absorbi nutrientii din hrana si, prin urmare, poate duce la caderea parului. Este posibil sa trebuiasca sa faci modificari majore in stilul tau de viata sau sa cauti ajutor si sprijin din partea altor persoane – prieteni sau profesionisti.

Ai grija de parul tau!

Foloseste o perie de par delicata, incearca sa stai departe de coloranti si de alte substante chimice, evita extensiile de par si nu mai folosi aparate de indreptare a parului sau uscator de par la temperaturi foarte mari. De asemenea, foloseste sampon si balsam care au in componenta doar ingrediente naturale.