Menopauza

Intoleranta la lactoza din timpul perimenopauzei

Ce este intoleranta la lactoza?

Perimenopauza, un termen medical pentru tranzitia la menopauza, aduce schimbari evidente si subtile in organism. Unele dintre aceste modificari sunt de asteptat: schimbarile de dispozitie, ciclul menstrual neregulat, bufeurile, transpiratiile nocturne, insomniile si libidoul scazut sunt simptome comune ale perimenopauzei.

Cu toate acestea, pot surveni si alte cateva schimbari, unele surprinzatoare, in special sensibilitati alimentare si afectiuni digestive, cum ar fi intoleranta la lactoza. In cazul in care alimentele pe care obisnuiai sa le savurezi candva – inghetata sau branza, de exemplu – iti provoaca acum probleme stomacale sau digestive, cum ar fi greata sau diaree, este foarte probabil sa ai intoleranta la lactoza.

Daca ai intoleranta la lactoza, corpul tau nu poate digera pe deplin zaharul din lapte (laptoza). Aceasta problema pare a fi din ce in ce mai frecventa in randul femeilor aflate la perimenopauza. Nivelurile hormonilor sexuali feminini scad in aceasta etapa a vietii unei femei, acesta fiind motivul principal al intolerantei la lactoza. Modificarile dietetice, cum ar fi consumul de multe legume si alimente cu carbohidrati complexi, pot, de asemenea, sa contribuie la aparitia acestei probleme.

Intoleranta la lactoza este rezultatul unei deficiente de lactaza.

Intoleranta la lactoza provine de la un deficit de lactaza, o enzima digestiva produsa in intestinul subtire. Lactaza este necesara pentru defalcarea lactozei din produsele lactate. Pe masura ce imbatranim, organismul inceteaz sa mai produca lactaza si, in final, nu mai poate tolera lactoza.

Daca suferi de intoleranta la lactoza, stii deja simptomele: gaz, balonare, crampe abdominale, greata si diaree. In timp ce simptomele sunt, de obicei, usoare, ele pot deveni destul de severe in cazul unui consum prea mare de produse lactate. In mod evident, dieta alimentara care limiteaza produsele lactate este cea mai buna solutie pentru controlul acestor simptome.

Produse fara lactoza pe care sa le introduci in dieta alimentara:

Consumul mai mic de produse lactate te poate ajuta sa controlezi simptomele inconfortabile si uneori dureroase ale intolerantei la lactoza. In timp ce produsele lactate sunt o sursa buna de calciu si alti nutrienti, multe alimente fara lactate au aceleasi substante nutritive. Printre aceste alimente se numara:

  • migdalele;
  • broccoli;
  • portocalele;
  • fasolea;
  • spanacul;
  • tofu.

Inlocuitorii laptelui de vaca, precum laptele de soia si laptele de orez, contin, de asemenea, calciu si alte substante nutritive esentiale. In plus, unele cereale integrale si anumite sucuri de fructe sunt fortificate cu calciu.

Cum poti consuma lactate daca esti la perimenopauza:

Unele femei aflate la perimenopauza trebuie sa evite toate produsele lactate. Cu toate acestea, majoritatea femeilor se pot bucura de mici portii fara consecinte. Este posibil sa se poata mari toleranta la produsele lactate prin reintroducerea treptata a acestora in dieta.

Alege sa consumi portii mai mici de produse lactate!

In loc sa bei un pahar de lapte la micul dejun, bea doar o jumatate de pahar si combina-l cu alte alimente. Acest lucru incetineste digestia si diminueaza simptomele intolerantei la lactoza. De asemenea, poti incerca lapte fara lactoza sau lapte cu lactoza redusa.