Oboseala si menopauza

In timpul menopauzei si perimenopauzei, multe femei pot prezenta o lipsa persistenta de energie si senzatie de oboseala si slabiciune. S-ar putea sa fii surprinsa ca te simti epuizata intr-un mod inexplicabil. Semnele de oboseala la menopauza includ lipsa de energie la trezire, diminuarea atentiei, lipsa de concentrare, iritabilitatea si pierderea memoriei.

Pot schimbarile hormonale sa cauzeze oboseala la menopauza?

Cauza principala a oboselii la menopauza este, de fapt, modificarea nivelurilor hormonale. Estrogenul, progesteronul, hormonii tiroidieni si suprarenali sunt toti implicati in reglarea energiei celulare in organism, care, atunci cand este compromisa, poate duce la oboseala.

Simptomele menopauzei fizice, cum ar fi insomnia si transpiratiile nocturne, contribuie si ele la aparitia oboselii. Multe femei sustin ca sufera de o lipsa de somn cronica si, din aceasta cauza, se simt obosite pe toata durata zilei. In plus, oboseala exacerbeaza simptomele menopauzei, cum ar fi anxietatea, concentrarea slaba si lipsa de incredere de sine. Astfel, ai impresia ca te gasesti intr-un cerc vicios, spiralat, de senzatii neplacute si disconfort.

Cateva sfaturi pentru combaterea oboselii la menopauza:

Incearca sa dormi la pranz!

Multe femei considera ca este foarte util sa aiba parte de putin somn, chiar si de 20 de minute, in timpul zilei pentru a reduce oboseala. Daca lucrezi intr-un birou, incearca daca este posibil sa gasesti un loc linistit in timpul pauzei de pranz pentru a inchide putin ochii. Somnul este instrumentul esential pentru revitalizarea trupului si mintii.

Practica zilnic cateva exercitii de respiratie!

O modalitate excelenta de relaxare, exercitiile de respiratie pot fi facute oriunde, atat la birou cat si acasa. Inchide ochii, inspira adanc si incet pana numeri la 4, apoi expira incet pana ajungi la 6. Fa acest lucru de 10 ori. Fiecare exercitiu ar trebui sa dureze doar 15 secunde, dar impactul va fi imens!

Practica yoga sau pilates!

Aceste practici nu numai ca iti vor imbunatati musculatura, postura, echilibrul si rezistenta fizica, dar te vor ajuta, de asemenea, la odihnirea mintii, la scaderea ritmului cardiac si a tensiunii arteriale si la relaxarea profunda a organismului.

Nu exagera cu sportul!

Oboseala poate fi diminuata prin efectuarea exercitiilor fizice usoare, dar poate fi accentuata daca faci sport in mod excesiv. Exercitiile usoare regulate, cum ar fi mersul pe jos, inotul, ciclismul si dansul, pot fi foarte benefice in timpul menopauzei, echilibrand o gama larga de simptome, dar retine – exercitiile fizice excesive pot fi contraproductive!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *