Sanatatea oaselor la menopauza

Femeile pot pierde pana la 20% din densitatea osoasa in primii sapte ani dupa ce ajung la menopauza. Scaderea densitatii osoase este cauzata de diminuarea nivelului de estrogen, unul dintre principalii hormoni feminini. Acesta ajuta, printre altele, la protejarea rezistentei osoase.

Desi densitatea osoasa scade la menopauza, riscul de osteoporoza si de fracturi ramane relativ scazut pana cand vei deveni mult mai in varsta. Acest lucru se datoreaza faptului ca densitatea osoasa este doar unul dintre lucrurile care afecteaza puterea oaselor.

Cu toate acestea, menopauza este un moment bun pentru a face o analiza a vietii tale si de incepe un stil de viata cat mai sanatos.

Iata cum te poti bucura de o buna sanatate a oaselor la menopauza:

Desi nu poti stopa in intregime pierderea osoasa dupa ce ajungi la menopauza, exista o multime de lucruri pe care le poti face pentru a-ti imbunatati forta osoasa pe masura ce imbatranesti.

Fii activa!

Adultilor cu varsta cuprinsa intre 19 si 64 de ani li se recomanda cel putin 150 de minute de activitate fizica de intensitate moderata pe saptamana. Printre aceste activitati pot fi incluse plimbarile pe jos, pilates, aerobicul, alergarile usoare sau inotul. Totodata, exercitiile cu greutati si exercitiile de rezistenta s-au dovedit extrem de eficiente pentru imbunatatirea rezistentei osoase si prevenirea osteoporozei.

Mananca sanatos!

Adoptarea unui regim alimentar sanatos si echilibrat te va ajuta sa iti mentii oasele puternice dupa ce ai ajuns la menopauza. Printre nutrientii deosebit de importanti pentru oase sanatoase se numara calciul si vitamina D. Calciul poate fi obtinut prin consumul de legume cu frunze verzi, nuci, seminte, peste si produse lactate, cum ar fi laptele, iaurtul si branza. Cele mai bune surse de vitamina D sunt pestele gras, ouale si cerealele integrale. Atentie, insa! Vitamina D este asimilata de organism doar in prezenta soarelui. Prin urmare, nu evita sa iesi din cand in cand afara, pentru a te bucura de razele solare.

Bea alcool in cantitati mici si nu fuma!

Tutunul si bauturile alcoolice cresc in mod semnificativ riscul de osteoporoza. Pe langa faptul ca iti protejezi oasele, stand departe de tigari vei ajuta la scaderea riscului de boli de inima, cancer si afectiuni pulmonare.

Este nevoie de tratament medicamentos pentru sanatatea oselor?

De obicei, la menopauza vei avea nevoie de tratament doar daca prezinti un risc mai mare de osteoporoza sau de fracturi. Factorii care pot creste riscul de fracturi sunt:

  • artrita reumatoida;
  • administrarea de glucocorticoizi (steroizi) pentru mai mult de trei luni;
  • existenta unuia sau mai multor oase rupte dupa un accident.

Daca ai acesti factori de risc pentru osteoporoza sau fracturi, trebuie neaparat sa mergi la un medic specialist. Este posibil sa ai nevoie de o verificare a intregului sistem osos si a densitatii osoase (DEXA sau DXA) pentru a-ti masura rezistenta osoasa.

Terapia de substitutie hormonala si sanatatea osoasa:

Terapia de substitutie hormonala poate ajuta la mentinerea densitatii osoase si la reducerea riscului de osteoporoza. Totusi, nu este recomandata ca modalitate pentru mentinerea puterii oaselor pentru femeile aflate la menopauza. Unul dintre motive este faptul ca efectele acestei terapii asupra oaselor se vor opri atunci cand vei inceta sa iei hormonii, iar oasele tale nu vor mai avea parte de protectie atunci cand esti mai in varsta, cand intr-adevar vei avea nevoie de ea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *