Menopauza

Starile de rau din timpul perimenopauzei

Ai ajuns la varsta de 40 de ani si te confrunti neobisnuit de mult cu stari de rau? Esti sigura ca nu esti insarcinata? Perimenopauza poate fi motivul acestor senzatii neplacute de care ai parte in ultima vreme.

Cunoscuta ca fiind perioada de tranzitie la menopauza, perimenopauza apare la femeile cu varsta cuprinsa intre 40 si 50 de ani si are simptome similare cu simptomele care apar la femeile insarcinate: greata dimineata, dureri de cap, oboseala si diferite probleme cu stomacul.

Alte simptome sunt: libidoul scazut, ameteli, modificari de dispozitie, transpiratii nocturne, bufeuri, ciclu menstrual neregulat, intoleranta la lactoza, etc.

Desi exista putine dovezi stiintifice care sa lege perimenopauza de starile de rau, multe femei ajunse in aceasta etapa a vietii sustin ca se confrunta cu asemenea simptome neplacute, intrebandu-se care sunt metodele care le-ar putea ajuta sa atenueze disconfortul.

Ce cauzeaza, de fapt, starile de rau la perimenopauza?

Intrucat exista foarte putine cercetari pentru a documenta relatia dintre starile de rau, precum greata si probleme cu stomacul, cu perimenopauza, nu putem decat sa speculam care sunt cauzele exacte ale acestei probleme.

Dezechilibrele hormonale 

Conform unei teorii, starile de rau rezulta din dezechilibrele hormonale. Estrogenul si progesteronul, principalii hormoni sexuali feminini, fluctueaza in timpul tranzitiei la menopauza. Acest lucru poate duce la greata, tulburari de stomac, diaree, constipatie si alte probleme digestive.

Stresul si oboseala

O alta teorie sugereaza ca stresul si oboseala cauzeaza starile de rau la perimenopauza. Situatiile stresante la domiciliu sau la locul de munca sunt principalii factori care contribuie la aparitia oboselii.

Unele studii leaga oboseala de semnalele mixte ale creierului care suprastimuleaza ochii si urechile. Acestea pot provoca, de asemenea, ameteli.

Dieta alimentara

Nutritionistii si practicantii holisti cred ca dieta este vinovata. Ei sustin ca alimentele nesanatoase la aceasta varsta pot provoca schimbarea care contribuie la aparitia starilor de rau. Indiferent daca alimentele sau hormonii sunt cauza, trebuie sa stii ca o alimentatie sanatoasa poate elimina sau reduce multe simptome legate de perimenopauza.

Cele mai bune alimente pentru prevenirea si tratarea starilor de rau:

Alimentatia sanatoasa si exercitiile fizice practicate in mod regulat sunt modalitatile cele mai bune de a gestiona greata si celelalte simptome ale perimenopauzei. Acestea nu numai ca amelioreaza simptomele neplacute ce survin inainte de instalarea menopauzei, dar promoveaza, de asemenea, o silueta frumoasa si, mai important, sanatatea inimii. Printre aceste alimente se numara:

  • Produsele pe baza de soia. Soia si isoflavonele din soia trateaza o gama larga de simptome ale perimenopauzei, inclusiv greata.
  • Fructele si legumele. Alimentele pe baza de plante contin estrogeni de plante numiti fitoestrogeni, acestia avand calitatea de a ameliora greata.
  • Grasimile bune. Inlocuirea grasimilor rele cu grasimi bune, in special cu acizi grasi omega 3, este benefica pentru tratarea oboselii si ametelii.

De asemenea, se recomanda eliminarea bauturilor care contin cofeina, alimentele zaharoase si alcoolul, deoarece acestea pot provoca un dezastru asupra hormonilor, ducand la stari de rau si probleme cu stomacul. O alta idee buna ar fi eliminarea meselor mari. In loc sa iei trei mese mari pe zi, mai bine ar fi sa iei cinci sau sase mese mai mici si mai usoare.