Suplimente de vitamine pentru perimenopauza si menopauza

Pe masura ce inaintam in varsta, ar trebui sa acordam din ce in ce mai multa importanta administrarii de suplimente de vitamine, in special daca ne apropiem de varsta a treia. Femeile care se apropie de perimenopauza si de menopauza ar trebui sa inceapa sa ia suplimente de vitamine chiar inainte de a intra in aceste etape ale vietii. Totodata, este important ca femeile sa isi cunoasca organismele suficient de bine pentru a putea recunoaste semnele sau simptomele suparatoare ale acestor perioade, simptome care insa ar putea fi remediate sau usurate cu ajutorul unui regim alimentar bogat in vitamine.

Simptomele perimenopauzei si menopauzei sunt similare si ambele pot fi cauzate de un dezechilibru al hormonilor, in special al estrogenului.

Perimenopauza poate incepe cu urmatoarele simptome:

  • Sensibilitate crescuta la nivelul sanilor;
  • Menstruatie neregulata si din ce in ce mai rara;
  • Scaderea libidoului sau disconfort in timpul relatiilor intime din cauza uscaciunii vaginale;
  • Oboseala si dificultati de somn;
  • Modificari ale starii de spirit;
  • Urgenta urinara (necesitatea de a urina frecvent) sau scurgeri de urina in timpul tusei sau stranutului;
  • Bufeuri si transpiratii nocturne;
  • Pierderea densitatii osoase;
  • Piele tot mai uscata.

Simptomele care apar odata cu menopauza:

Menopauza este instalata in mod oficial la un an dupa ce femeia a avut ultima menstruatie. Femeia este posibil sa se confrunte incepand cu aceasta perioada cu urmatoarele stari:

  • Depresie;
  • Iritabilitate;
  • Dureri de cap;
  • Dureri articulare si musculare;
  • Puls al inimii ridicat.

Suplimente de vitamine care pot fi de mare folos in timpul perimenopauzei si menopauzei:

Este important de stiut ca exista o multime de tratamente naturale si medicale disponibile pentru a ajuta la atenuarea simptomelor care apar in aceste perioade din viata unei femei. In functie de simptomele aparute, se recomanda urmatoarele:

Pentru scaderea libidoului sau pentru disconfortul din timpul actului sexual din cauza uscaciunii vaginale – In acest caz, in special pentru uscaciunea vaginala, se recomanda vitamina E datorita proprietatii acesteia de a restabili elasticitatea. Utilizarea lubrifiantilor pe baza de apa in timpul sexului poate, de asemenea, sa reduca la minim disconfortul asociat uscaciunii vaginale.

Pentru oboseala si dificultatea de a adormi (insomnie) – Vitamina B6 este de ajutor in aceste cazuri deoarece produce serotonina. Totodata, se recomanda evitarea consumului de alcool si de cafea inainte de culcare, precum si efectuarea de exercitii fizice in timpul zilei.

Pentru depresie si schimbarile de dispozitie – Complexul de vitamina B, magneziul si exercitiile fizice pot ajuta la reducerea acestor simptome din timpul perimenopauzei si menopauzei. De asemenea, sunatoarea ajuta la linistirea sufletului si la tratarea depresiei.

Pentru bufeuri si transpiratii nocturne – Inainte de toate, este important sa se renunte la alcool, cofeina si alimente picante. Sportul, de asemenea, este de ajutor in acest caz, mai ales daca este practicat seara.

Pentru parul si pielea uscata – Vitamina E, zincul si uleiul de seminte de in sunt miraculoase cand vine vorba de revenirea parului si a pielii la un aspect sanatos. Zincul se gaseste atat sub forma de suplimente la farmacie, cat si in carnea de pasare, lapte, carnea rosie, stridii si in cerealele integrale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *